divendres, 24 d’octubre del 2008

Jeff Koons

dimarts, 14 d’octubre del 2008

Doris Salcedo

Treballs d'Anthony Gormley

Angel of the North


Zero Degrees


Oslo Holocaust Memorial 2000, Oslo, Norway


Broken Column


Domain Field


Asian Field


Allotment (1997)


Bollards

Another Place (Un Altre Lloc)

Another Place (Un Altre Lloc)
Anthony Gormley
1997
Fossa de ferro
100 elements / 189 x 53 x 29 cm



Una proposta per al Wattenmeer, Cuxhaven, Alemanya despres a Stavanger, Noruega De Panne Beach, Bèlgica i finalment de forma permanent a Crosby Beach, Merseyside, Englaterra,

La proposta
Instal·lar un centenar de figures de fosa de ferro sòlid per tota la costa des de l'oest al sud de la Kugelbake. El treball ocuparà una àrea de 1,75 quilòmetres quadrats, amb les peces col·locades entre 50 i 250 m una de l'altre al llarg de la tideline i un quilòmetre cap a l'horitzó, al qual tots s'enfronten. Depenent de nivell de la terra, l'estat de la marea, les condicions meteorològiques i l'hora del dia el treball serà més o menys visible. Les escultures s'instal·laran en un nivell pla fixat a dos metros de d'acer vertical soterrats. Els més propers a l'horitzó estaran a la sorra, els que estiguin prop de la vora estaran progressivament enterrats. En aigües altes, les escultures seran totalment visibles i quan la marea sigui baixa seran submergides fins al coll.

Les escultures estan preses a partir de motlles del meu cos (protegit per una fina capa d'embolcall de plàstic) entre el 19 de maig i el 10 de juliol. Les escultures són totes d'en peu, amb els pulmons més o menys plens d'aire i el desenvolupament de les seves postures són de diferents graus de tensió o de relaxació.

Proposta original, 1995
La idea era posar a prova el temps i la marea, la quietud i el moviment, i d'alguna manera comprometre's amb la vida quotidiana de la platja. Això no va ser un exercici d'escapisme romàntic. L'estuari de l'Elba pot ser transitat per fins a 500 vaixells al dia i l'horitzó és ocupat sovint amb grans vaixells-contenidors.
Al final, la peça s'estenia per 2,5 km de la costa i 1 km del mar, amb una distància mitjana entre les peces de 500 metres. Estaven totes al mateix nivell i les més properes a la costa van ser enterrades a l'altura dels seus genolls.

Ara definitivament erigit a la Platja de Crosby, Anglaterra, havia de ser traslladat als Estats Units el novembre de 2006, però hi va haver una proposta de mantenir el treball a Crosby. I es va comunicar recentment al diari l'Herald Crosby, que les figures podien romandre durant una dècada. A una reunió celebrada el 7 de març de 2007, el Sefton Council va acceptar la proposta de que les escultures es mantinguessin permanentment a la platja de Crosby.

Detalls
L'escultura es compon de 100 figures de ferro colat que s'enfronten al mar, distribuïts al llarg del tram de la platja de 3,2 Km. Cada peça fa 189 cm d'alçada i pesa al voltant de 650 kg.
En comú amb la major part de la l'obra de Gormley, les peces són rèpliques del propi cos de l'artista. Amb les marees (pujada i baixada), les peces sorgeixen i es submergeixen en el mar. Les Peces van ser realitzades a Joseph i Jesse Siddons Fooundry a West Bromwich.
"Another Place" s'exhibeix per primera vegada a la platja de Cuxhaven, Alemanya el 1997 i després a Stavanger a Noruega i a De Panne, a Bèlgica.

Recepció del públic a Crosby
"Another Place" és un tema de controvèrsia a Crosby. Alguns consideren les estàtues com a "pornogràfiques" degut a la inclusió d'un penis a les estàtues, mentre que d'altres ciutadans veuen belles peces d'art que han causat l'augment dels ingressos del turisme a la zona.

Originalment les estàtues haurien d'haber estat reubicades el novembre de 2006. Les estàtues no representen un problema de seguretat sobretot perquè el port esportiu local està tancat a l'ús públic. Si bé aquest port esportiu vol desfer-se de les estàtues, mantenir-les fins l'any 2008 serà sens dubte beneficiós per a l'economia de Crosby i Waterloo.
Els amants de l'art i les empreses locals estan pressionant perqué aquestes estàtues quedin de forma definitiva. Gormley mateix diu que està d'acord amb la proposta de mantenir les estàtues a Crosby, i diu que l'actual ubicació és "ideal".

Les obres, que havien estat mostrades anteriorment a Alemanya, Noruega i Bèlgica, es va convertir en una important atracció turística a la platja prop de Crosby a Liverpool.
El març de 2007 es va concedir permís a "Another Place" per ser instal·lat permanentment a Crosby.

Inicialment, les autoritats guardacostes expressaren els temors per manca de seguretat, dient que la gent podria arribar enfonsar-se a la sorra i morir ofegada per la marea a l'hora de na a veure aquestes peces.

Els conservacionistes també es van queixar de que les aus i les seves zones d'alimentació podrien ser agredides per la pujada de visitants a la zona.

L'octubre de 2006, l'ajuntament va denegar el permís a Gormley. Ell va dir que "Quan se m'ha avall a la platja jo, la majoria de les persones que s'han intrigat, divertit, de vegades molt mogut", va dir [5].
Un altre Òrgan Lloc Ltd, un organisme creat per la campanya d'instal · lació permanent, va ajudar a convèncer al Consell per canviar la seva ment.
Graham Haywood, director executiu del Consell d'Sefton, va dir en una declaració "Malgrat certa controvèrsia, aquesta obra d'art de renom internacional ha despertat pública nacional i internacional i els mitjans de comunicació de suport". Dir que "L'Home de Ferro han posat Crosby i Sefton fermament en el centro de atenció i la reacció en cadena beneficis d'aquesta hauria de deixar sentir en els propers anys." [6]
El Comitè de Planificació va decidir desplaçar a 16 de les estàtues de nou fora d'una zona utilitzada per petites embarcacions de vela. Altres tres estan sent re-situat fora de les zones d'alimentació d'aus. El treball dels 16 es va iniciar el 16 de juliol de 2007 i el pla és posar en l'emmagatzematge i retorn en 2008. El cost total s'espera que 194.000 lliures esterlines que seran pagats per un altre lloc Ltd, amb finançament procedent de fonts, entre elles el Camí del Nord i Nord oest de l'Agència de Desenvolupament [7].
Al 14 de febrer de 2008, cinc de les estàtues es van utilitzar en un projecte de disseny de vestuari per la vora Hill estudiants de la Universitat. Es tractava de vestir les estàtues en diversos temes de la reproducció de les peces de vestir i vestits diferents períodes, que després van ser expulsats com la marea va arribar in

dilluns, 13 d’octubre del 2008

Breu biografia d'Anthony Gormley


Portrait, originalmente cargada por Desmo Dave.



Antony Gormley va néixer a Londres el 1950. Al final d'una llicenciatura en Arqueologia, Aantropologia i Història de l'Art, Trinity College, Cambridge, va viatjar a l'Índia per tornar a Londres tres anys més tard a estudiar a l'Escola Central d'Art, Goldsmiths College i l'Escola Slade d'Art.

En els darrers 25 anys Antony Gormley ha revitalitzat la imatge humana en l'escultura a través d'una investigació radical del cos com un lloc de la memòria i la transformació, utilitzant el seu propi cos com a subjecte, eina i material. Des de 1990 ha ampliat la seva preocupació per la condició humana d'explorar el cos col·lectiu i la relació entre el jo i l'altre a gran escala com les instal·lacions Allotment, Critical Mass, Another Place, Domain Field, i Inside Australia. El seu recent treball cada vegada més s'involucra amb els sistemes d'energia, camps i vectors, en comptes de massa i volum definit, evident en obres com Clearing, Blind Light, Firmament and Another Singularity.

El treball d'Antony Gormley ha estat exposat àmpliament, amb exposicions individuals a tot el Regne Unit en llocs com ara la Whitechapel, la Tate i les Galeries Hayward, el British Museum i White Cube, i internacionalment en museus incloent el Museu de Louisiana a Humlebaek, la Galeria Corcoran d'Art a Washington DC, el Museu Irlandès d'Art Modern de Dublín, i el Kölnischer Kunstverein a Alemanya. Blind Light, una important exposició del seu treball, es va celebrar a la Hayward Gallery al 2007.

Ha participat en importants mostres col·lectives com la Biennal de Venècia i la Documenta 8 de Kassel. El seu treball ha recorregut Amèrica, Europa i Àsia. Angel of North i, més recentment, Quantum de núvols sobre el Tàmesi, a Greenwich es troben entre els més cèlebres, exemples de l'escultura britànica contemporània. Una de les seves principals instal·lacions, Another Place, es manté permanentment en exhibició a la platja Crosby, Merseyside.

Va ser guardonat amb el Premi Turner el 1994 i el Premi Banc del Sud per Visual Art el 1999 i es va fer una Ordre de l'Imperi Britànic (OBE) el 1997. El 2007 va ser guardonat amb el Premi Bernhard Heilige d'Escultura. Ell és un Honorary Fellow de la Royal Institute of British Architects, Trinity College, Cambridge i Jesús College, Cambridge, i ha estat un Reial Acadèmic des de 2003.